Sağlık

Diş sağlığı yediden yetmişe toplumun tüm bireyleri için önem taşıyan bir konudur. Sağlıksız dişler zamanla ağız kokusuna, diş çürüklerine, diş eti kanamalarına ve maalesef diş kaybına neden olabilmektedir. En çok ihmal edilen sağlık problemleri arasında yer alan diş sağlığı ilerleyen yaşlarda daha büyük sorunlara neden olur.

İhmalin azalması, diş sağlığının koruyucu hekimlik ilkeleri ile ilerlemesi için ülkemizde her yıl 22 Kasım Diş Sağlığı Haftası olarak kutlanmaktadır. Bununla birlikte diş sağlığı konusunda yapılması gereken doğru adımları takip ederek daha sağlıklı dişlere sahip olmak da mümkün.

Diş Sağlığı için Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Günlük yaşantımız içinde uyguladığımız ya da uygulamadığımız basit adımlar, aslında diş sağlığını ciddi şekilde etkilemektedir. Peki bu adımlar nelerdir?

– Diş fırçalama doğru yapılmalı..
Dişler her gün 2 defa fırçalanmalı. Diş fırçasının doğru şekilde alınması da önemli bir konu ve bu konuda mutlaka diş hekiminize danışmalısınız. Diş fırçanız her 3 ayda bir değiştirilmelidir. Diş fırçalama işlemi birçok kişi tarafından diş fırçasının ve macunun ıslatılmasıyla yapılıyor ancak bu oldukça hatalı bir durum. Diş fırçası ıslanma sonucunda yumuşar ve gerektiği gibi temizleyemez. Diş macunu ise ıslandığında florür kaybı yaşar.

– Diş ipi kullanılmalı.
Diş sağlığı için yapılması gerekenler arasında en önemli konulardan biri diş ipi kullanımıdır. Diş fırçası ağızda bulunan bazı noktalara erişmekte yetersiz kalır. Diş araları diş ipiyle temizlenerek daha sağlıklı dişlere kavuşmak ve diş çürüklerini önlemek mümkündür.

– Kahve tüketimi azaltılmalı.
Kahve içme alışkanlıklarımız son yıllarda değişti ve çok kahve içen bir topluma dönüştük. Ancak gün içinde sürekli olarak kahve tüketilmesi ağız içinde bulunan ve asit salgılayan bakterilerin aktif hale gelmesine neden olmaktadır. Bu bakteriler diş yüzeyinde yaşayarak diş çürümesine neden olur. Kahve tüketiminin azaltılarak yerine süt ve süt ürünlerinin tercih edilmesi diş sağlığı için önemlidir.

– Sigaradan uzak durulmalı.
Sigara içmek ağız ve diş sağlığının en büyük düşmanları arasında yer alır. Sigara diş sararmasından ağız kanserine kadar birçok sorunun başlangıcıdır. Yalnızca diş sağlığı için değil, tüm vücut sağlığı için sigaradan uzak durmak önemlidir.

– Su tüketimi artmalı.
Su, vücudumuz için en büyük sağlık kaynağıdır. Bu durum dişler için de geçerlidir. Özellikle yemekten hemen sonra içilen su genel bir ağız temizliği sağlar. Bununla beraber yemek sonrasında asidik durumda olan ağız içinin nötrlenmesi de sağlanır.

– Şeker tüketimini en az düzeyde tutmalı.
Şekerli gıdalar diş çürümelerinin en büyük nedenidir. Daha az şeker tüketmek diş sağlığı için oldukça önemlidir. Şeker tüketiminin ardından diş fırçalamak veya mümkün değilse su içerek ağzı temizlemek gerekir.

– Düzenli diş hekimi kontrolü yapılmalı.
Diş hekimini düzenli olarak ziyaret etmek olası sorunları erkenden görmenizi ve çözüme ulaştırmanızı sağlar.